Monday, January 28, 2008

جمهوری اسلامی، یک قدم از من جلو باش و انتخاباتی آزاد با حضور مردم برگزار کن

بحث رد صلاحیتهای گسترده کاندیداهای نمایندگی مجلس در ایران بسیار داغ است. رهبری حرکت رایزنی و چاره اندیشی را هم 3 نفر از بزرگان سیاست جمهوری اسلامی از بدو تاسیس این نظام تا کنون بر عهده گرفته اند. آقایان کروبی، هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی قهرمان اصلاحات ملاقات هایی انجام داده اند و قرار بر این است که ملاقات های جداگانه ای هم با رهبری جمهوری اسلامی(آیت الله علی خامنه ای) و همچنین دبیر و اعضای شورای نگهبان نیز داشته باشند.
تمام این تکاپو، تلاشی است برای برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد و رقابتی برای کاندیداها و از همه مهمتر تشویق مردم به آمدن و مشارکت درتعین سرنوشت سیاسی خود و کشور ایران. اما با توجه به عملکرد، سیاست داخلی و خارجی، جمهوری اسلامی حداقل از زمان آغاز جنبش اصلاحات به رهبری محمد خاتمی تا به امروز، به جرات میتوان گفت که رانندگی ماشین سیاسی جمهوری اسلامی را یک نفر یا یک گروه در دست ندارند و این یک کار کارشناسی و جمعی میباشد. جمهوری اسلامی ایران در کل، و مرکز مطالعات استراتژیک مجلس تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی بطور اخص به جوانب و نتایج سیاستهای داخلی و خارجی خود اشراف دارند. البته ریسک، اشتباهات و اتفاقات غیر قابل پیش بینی هم در این سیاستها جای خود را دارند. حال با توجه به شرایط حاکم بر منطقه خاور میانه، تهدیدات و فشارهای بین المللی بر ایران و نظام جمهوری اسلامی و نیاز به حضور گسترده مردم در این انتخابات(که با مقدمات اشاره شده جمهوری اسلامی کاملا به این نیاز توجه خواهد داشت) میتوان به دلایل این تکاپو در بین مجرب ترین سیاست مداران جمهوری اسلامی پی برد.
تنها یک نکته باقی خواهد ماند که قبلا هم اینجا اشاره کرده بودم، آیا تمام این بحث داغ انتخابات، پیش بینی های رد صلاحیتها و امروز فعالیت شدید رایزنی برای حل این مشکل همان داستان قدیمی"یک قدم جلو بودن جمهوری اسلامی" نیست؟ نمیدونم، اما اگر باشه و نتیجه آن داشتن انتخاباتی آزاد، رقابتی و سالم با حضور مردم، که چیز بدی نیست!

2 comments:

  1. حکومت اسلامی برپایه دموکراسی و انتخابات آزاد و واقعی 1 ساعت هم دوام نمی آورد !

    با درود به تمامی جوانان مبارز و
    دانشجویان چپ و تا آزادی تمامی دربندان سیاسی
    باید خود را برای 16 فوریه آماده کنیم ،

    قسمتی از فراخوان دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب داخل ایران :
    ما، دانشجويان زندانی، خانواده های زندانيان و کل جنبش آزاديخواهی و برابری طلبی امروز بيش از هرزمان ديگری به حمايت های شما محتاج است. فراخوان ٢۲ دسامبر ما برای آزادی دانشجويان زندانی با حمايت های بی نظير شما روبرو شد. ما دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب صميمانه از تلاش های تاکنونی شما سپاسگذاری ميکنيم. آکسيونهای سراسری ٢٨ دسامبر يک پيروزی بزرگ و فراموش نشدنی بود که صدای آزادی خواهان و برابری طلبان ايران را به مردم جهان رساند. اين تلاش و مبارزه اما هنوز کافی نيست. ياران ما، دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب هنوز در شکنجه گاه ها بسر ميبرند، جنبش آزاديخواهی و برابری طلبی هنوز زير فشار دستگاه های امنيتی قرار دارند. اين سرکوب را بايد شکست داد و ما در اين تلاش به ياری شما محتاجيم.
    ما به اين مناسبت روز ١٦ فوريه را روز اعتراض سراسری به جمهوری اسلامی برای آزادی همه دانشجويان زندانی اعلام ميکنيم. همه شما را در هر کجا که هستيد فراميخوانيم که در اين روز از هر طريقی که مناسب ميدانيد، خواهان آزادی فوری همه دستگير شدگان و توقف فوری سرکوب آزاديخواهان و برابری طلبان شويد.
    آينده از آن ماست!
    زنده باد آزادی!
    زنده باد برابری!
    دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب دانشگاه های سراسر کشور

    به فراخوان 16 فوریه دانشجویان داخل پاسخ مثبت می دهید؟

    از علی کانطوری خبری نیست

    ReplyDelete
  2. فردین نیکجو، فرض را بر این میگذارم که مزدورآخوندها نیستی، فرض محال که محال نیست؟
    خوب نفهم بیشعور ببین این مزدورها دارند راحع به کسی حرف میزنند که ۲۸ سال دارد، میفهمی؟ شاید برایت سخت باشد، ولی این سمیه ۲۸ ساله میگوید که تا آخرش هستم، خوب تو هم برو وتا آخرش با آخوندها باش.

    پسغام

    ReplyDelete