Friday, February 8, 2008

اشتباه محاسباتی جمهوری اسلامی


با تایید رد گسترده صلاحیت کاندیداهای به اصطلاح اصلاح طلب درون جمهوری اسلامی ایران توسط شورای نگهبان، جمهوری اسلامی بر اشتباه محاسباتی خود از شرایط داخلی ایران، منطقه خاور میانه و دنیا پا فشاری میکند.

تحولات 4 سال گذشته در منطقه--بخصوص در رابطه با وضعیت حاکم بر عراق و همچنین لبنان و فلسطین--بنوعی سبب بوجود آمدن اعتماد بنفس کاذبی برای جمهوری اسلامی شده است. اظهار نظرها و عملکرد مسئولین داخل کشور در رابطه با مسائل داخلی-بر خورد در مقابل خواسته های بحق مردم و همچنین دانشجویان و فعالین سیاسی-و یا در مقابل چالشهای بین المللی نشان از این اعتماد بنفس کاذب دارد. جمهوری اسلامی خود را ابر قدرت منطقه ای اعلام میکند و خواهان برسمیت شناخته شدن این قدرت توسط غرب میباشد. ظاهرا این قدرت کاذب چنان در وجود حاکمان بر کشورمان رخنه کرده که امروز بوضوح میتوان آن را در امر انتخابات، رد و تایید صلاحیت کاندیداها دید. این بدان معناست که این احساس قدرت باعث شده افرادی انگشت شمار در کشور ما این تصور را داشته باشند که، حتی توان ایستادن در مقابل مردم را هم خواهند داشت!

این یک اشتباه فاحش محاسباتی از جانب اینگونه افراد است، اشتباهی که میتواند قیمت هنگفتی از جان و مال مردم و منافع ملی کشور ایران را بهمراه داشته باشد!

No comments:

Post a Comment